the blog hunter ❤

Wednesday, December 21, 2011

my HERO

let me tell you something about my hero. MOHD IBRAHIM BIN MOHD HANIFA.


he was born on 05.06.1952. his age 59 years-old. he TALL. really TALL i tell you. he HANDSOME :) hehehe. i'm proud to be your daughter ABAH :) well, i call him ABAH :) now, cakap melayu pulak. rojak lah :) ABAH ada campuran MAMAK sebab arwah ATUK indian-muslim. ABAH kerja sebagai POLIS and lama dah berkhidmat sebagai polis dan bersara pada usia 56 lagi :) sepanjang ABAH hidup, ABAH cari usaha macam macam nak cari duit. dulu zaman darurat. MAK cakap. dulu gaji RM200 jer. baru sekarang RM1000++. ABAH penyabar dan pendiam. tapi, kalau dia MARAH. fuh!!! LARI AKU!! ABAH ada penyakit jantung dan diabetes. tapi, ABAH hiraukan penyakit dia sebab nak cari nafkah untuk aku dan keluarga aku. aku manja dengan ABAH. kalau aku nak sesuatu, gerenti aku akan cakap " ABAH, nak ya. leh sik?? " ABAH gerenti bagi. walaupun ABAH sakit, tapi ABAH tetap bawa BELACAN (shrimp-paste) ke HOSPITAL. dulu, ABAH digelar IBRAHIM BELACAN, IBRAHIM PUSUK sebab ABAH jual benda tu. benda tu jugak MAKANAN KEGEMARAN aku. tapi, 19 OGOS 2011 tarikh yang sangat aku kenang sampai bila bila. ABAH menghembuskan nafas terakhirnya pada pukul 1756. 19.08.2011 bersamaan 19 ramadhan. sekarang ni aku dah tak dapat manja lagi dengan ABAH. al-FATIHAH buat ABAH :) ANNE SAYANG ABAH :) 

No comments:

Post a Comment